Rozwiązania zastosowane w Platformie android nie są nowe – pracę nad nimi zaczęła firma o takiej samej nazwie, która w 2005 roku została przejęta przez Google.
Podstawowe rozwiązania Platformie android zostały zaczerpnięte z systemu Linux, oraz języka JAVA. Z Linuxa zastosowano rozwiązania do obsługi warstwy sprzętowej, a więc rzeczy związane ze sposobem zarządzania pamięcią, wsparciem dla sterowników i połączeń sieciowych. Za obsługa języka Java odpowiedzialna jest wirtualnej maszyny Dalvik – zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Wirtualną maszynę Dalvik zoptymalizowano pod kątem minimalizacji wymagań pamięciowych, możliwości uruchomienia jednocześnie wielu instancji oraz kilku innych rozwiązań podnoszących efektywność tej wirtualnej maszyny w urządzeniach mobilnych.
W chwili obecnej Google udostępniło SDK z interfejsami do obsługi usług lokalizacyjnych opartych na sieci przekaźników BTS, strumieniowej transmisji obrazu i dźwięku oraz API do obsługi trójwymiarowej grafiki opartej na bibliotekach OpenGL ES 1.0. W niedługiej przyszłości mają pojawić się API obsługujące standardy Wi-Fi, Bluetooth oraz API do obsługi Extensible Messaging & Presence Protocol (XMPP), który jest wykorzystywany do bezpośredniej transmisji danych pomiędzy urządzeniami.
Platforma Android jest otwartym systemem operacyjnym, wbudowane środowisko programistyczne umożliwia też modyfikowanie interfejsu systemowego.

Comments are closed.