Gry na telefony komórkowe – szczególnie aplety Java, posiadają kilka istotnych wad, które nie powinny być powtórzone przez platformę Android.
Do wad gier Java na telefony komórkowe można zaliczyć:
Niestandardowość i awaryjność platformy – każdy producent telefonu wyposaża go we własną wirtualną maszynę Javy, każda gra musi być przystosowana pod konkretny model (serię) telefonu. To komplikuje tworzenie gier.
Następny problem to brak możliwości wykorzystania pełnych mocy sprzętowych przez telefon komórkowy – gry Java są przystosowane do jak największej liczby telefonów, więc muszą chodzić na starszych telefonach. Brak jednolitej platformy sprzętowej ogranicza twórców gier do przystosowania tych gier na słabsze telefony.
Problemem jest też dystrybucja takich gier – jeśli ktoś stworzyłby grę na jakiś konkretny model telefonu, mało popularny ale nowoczesny z szybkim procesorem, to nikt nie będzie chciał wydać tej gry, bo na tak niszowym produkcie nie zarobi.
Platforma android może pomóc rozwiązać te problemy. Po pierwsze, zestandaryzowana wirtualna maszyna Dalvik będzie taka sama na wszystkich telefonach wyposażonych w platformę Android.
Platforma Android będzie miała minimalne wymagania dla telefonu (taktowanie procesora, pamięć operacyjna), co pozwoli producentom gier na pewien komfort – będą wiedzieć na czym stoją i jakie gry mogą tworzyć.
Ważne jest też, aby na platformę Android powstawały darmowe gry robione przez niezależnych producentów. Tutaj geniuszem marketingowym mogłaby się wykazać firma Google – pozyskiwałaby reklamodawców dla małych producentów, robiących darmowe gry– w zamian za kilkosekundową reklamę przy każdym uruchomieniu gry, twórca otrzymywałby wynagrodzenie. To wynagrodzenie byłoby zależne od ilości zainstalowanych kopii gry. Tak więc mogłoby powstać wiele darmowych, wysokiej jakości gier, a to tylko zwiększałoby prestiż platformy Android.

Comments are closed.