Jesteś staroszkolnym graczem wychowanym na Ultimach, Wizardry czy może Might & Magic? Nie możesz znaleźć dla siebie żadnego porządnego tytułu do zagrania na smartfona, gdy musisz oderwać się od komputera? Delver (strona projektu) jest dla Ciebie stworzony! To hybryda aRPG, dungeon crawlera i roguelike’a w jednym. Ciężko napisać o takiej grze newsa nie używając słowa „Minecraft” – tak, styl graficzny jest podobny, ale nic poza tym. Zbieranie lootu, zabijanie potworów, przemierzanie bezkresnych podziemi czy zdobywanie kolejnych poziomów to to, co głównie was spotka w Delver. Zgodnie z tradycją tzw. rogalików, wszystko jest generowane losowo – wrogowie, otoczenie, przedmioty. Fabułę można opisać naprawdę krótko, musisz odnaleźć sferę Yithidian i zabrać ją z powrotem na powierzchnię. Czy już wspomniałem, że ta gra jest wyłącznie dla prawdziwych, hardcorowych graczy? Poziom trudności jest dosyć wysoki, grafika w całości składa się z cieniów i wielkich pixeli, a po śmierci nie ma już powrotu – twoja postać ginie na dobre („permadeath”). Tytuł ten będzie na bieżąco aktualizowany (w tym momencie jest w wersji 0.57), wciąż jest w dosyć wczesnej fazie, ale mimo to zdecydowano się na jego publikację w Google Play. Cena wynosi 12,65zł. Kupowanie teraz będzie swego rodzaju wsparciem producenta w dalszym tworzeniu („Who needs a Kickstarter?”). Już niedługo recenzja, tymczasem zapraszam do przeczytania wywiadu z twórcą, Chadem Cuddiganem.

Mógłbyś powiedzieć coś o sobie?

Na co dzień jestem web developerem, ale moim hobby zawsze było majstrowanie z grami. Stworzyłem parę nieudanych produkcji w QBasic, mapy w Unreal i Unreal Tournament, zająłem się również chybionym projektem remake’u Daggerfalla. Ostatecznie zrobiłem grę na Androida, Tilt Arena.

Co inspirowało Cię podczas tworzenia gry?

Rozpocząłem tworzenie Delver, ponieważ zawsze uwielbiałem pierwszoosobowe RPGi, takie jak Ultima Underworld czy seria The Elder Scrolls, ale grałem także w mnóstwo roguelike’ów, między innymi Nethack i Crawl. I doszedłem do wniosku, że nie ma żadnego powodu dla którego te dwa gatunki nie mogłyby się zmieszać.

Wyprodukowałeś Delver zupełnie sam?

Dotychczas tworzyłem tę grę na własną rękę, jednak od niedawna zacząłem dostawać pomoc z muzyką i nieco później z grafiką, ponieważ jestem o wiele lepszym programistą niż artystą. WhiteWolf zajmuje się ścieżką dźwiękową, przesłuchajcie sobie jego świetne kawałki.

Do jakich graczy ten tytuł jest zaadresowany?

Gra jest dla wszystkich, którzy wychowali się grając w pierwszoosobowe RPGi i roguelike’i i wciąż to robią.

Jak dużo czasu zajmuje ukończenie Delver?

Ukończenie gry, wyłącznie „biegnąc do wyjścia”, może zająć około pół godziny (jeśli, oczywiście, nie zginiesz po drodze), ponieważ w dniu dzisiejszym istnieje tylko 7 poziomów podziemi. W przyszłości mam zamiar znacznie powiększyć podziemia lub stworzyć ich całą sieć połączoną z zaświatami.

Ile jest rodzajów przeciwników w grze?

Aktualnie w Delver przewija się standardowa menażeria bandytów, magów, goblinów i nieumarłych z dołączonymi zwierzakami, takimi jak ślimaki, nietoperze i pająki.

Czy Permadeath jest obowiązkową opcją czy gracz może ją jakoś wyłączyć?

Permadeath jest niezbędna w grze, być może w przyszłości pojawi się jakiś przedmiot umożliwiający wskrzeszenie. Opcja wyłączenia permanentnej śmierci nie jest na razie planowana.

Czy w grze pojawiają się jacyś NPC?

Na razie nie ma żadnych bohaterów niezależnych, ale wraz z zaświatami pojawią się kupcy i mieszkańcy, z którymi będzie można porozmawiać.

Comments are closed.