Francuski potentat na rynku gier na telefony komórkowe, firm Gameloft, nie widzi na razie możliwości dalszego wspierania platformy Android.
Jest to spowodowane małymi przychodami, oraz rozczarowaniem z modelu dystrybucji zastosowanym w Android Market. Chodzi głównie o widoczność, łatwość promocji aplikacji itp. W związku z tym fundusze na tworzenie nowych gier zostaną obcięte.
W trzecim kwartale bieżącego roku gry na iPhone wygenerowały 13% przychodów firmy Gameloft, natomiast gry na Androida tylko 0,0325 % (400 razy mniej).
Główne wady Android Market:
- Brak segregacji aplikacji, odpowiednich kategorii etc.
- Płatności obsługiwane przez mało popularny Google Checkout
- Słaba promocja treści dostępnych w Android Market
- Brak oficjalniej webowej przeglądarki aplikacji
- Płatne aplikacje są na razie dostępne w USA i kilku innych państwach
Do tego trzeba dodać dość małą liczbę użytkowników.
Comments are closed.