Drugi kwartał 2011 mógł być dla Samsunga ukoronowaniem wyścigu o pierwsze miejsce na podium wśród światowych producentów o największej liczbie sprzedanych urządzeń przenośnych, ściśle rzecz biorąc – smartfonów. Zakładane wyniki pozwoliły koreańskiej firmie na pokonanie dwóch największych konkurentów: Nokii i Apple – donosi Bloomberg. Jak informują analitycy firmy Strategy Analytics, główną siłą napędową tego sukcesu miałby być popyt na urządzenia z Androidem.

Zakładana łączna sprzedaż produktów Samsung w okresie od kwietnia do czerwca to przedział między 18 a 21 milionów smartfonów w skali globalnej. Konkurencja z Finlandii zdołała sprzedać 16,7 milionów urządzeń swojej produkcji, a sadownicy z Cupertino – 20,3 iPhone’ów – podkreślił serwis powołując się na analityka z brytyjskiego oddziału Strategy Analytics, Neila Mawstona. Dane te nie uwzględniają tabletów.

Na pewno sporą część sukcesu Samsung zawdzięcza rewelacyjnej sprzedaży Galaxy S II. Najnowsze, choć nieoficjalne jeszcze, wyniki sprzedaży tego urządzenia mówią o już 6 milionach sprzedanych egzemplarzy. Koreańczycy planowali prowadzenie sprzedaży w 120 krajach poprzez 140 operatorów, począwszy od maja. Ostatnia z premier sklepowych SGS 2 miała miejsce w ubiegłym tygodniu w 5 miastach Chin, w tym w Pekinie i w Szanghaju. Przypomnijmy, że rynkiem, który wciąż czeka są Stanów Zjednoczonych. Tam telefon powinien pojawić się już niebawem. Wielce prawdopodobne, że wówczas sprzedaż tego flagowego produktu koreańskiej firmy przyspieszy jeszcze bardziej.

Uwzględniając przy wynikach także zwykłe telefony, Trzy Gwiazdy z Suwonu dzieli jeszcze byłego producenta galanterii gumowej z fińskiego Espoo. Nokia w dalszym ciągu dzierży 26 proc. rynku jednak różnice między obydwiema firmami jest rekordowo mała – zaledwie 6 pkt. proc.

531 KOMENTARZE

  1. Ale macie wgląd w przyszłość – II kwartał 2911 i SAMSUNG istnieje … woow !!! … chyba muszę zmienić markę domowego sprzętu. Ale ulubiony system nadal się trzyma – świetnie. Tylko czy przez te kilka wieków rozwijał się tak dynamicznie jak do tej pory ?

    • Po prostu historia zatoczyła koło i wszystkie nazwy handlowe z 21 wieku stosowane są ponownie. Taki brand recycling.

Comments are closed.