Larry Page i spółka zaczynają chyba co raz bardziej odczuwać ciężar konkurencji w wyścigu o muzyczną chmurę. Najpierw Amazon Cloud Player, a później nieoficjalne doniesienia Reutersa na temat finalizowania analogicznego projektu przez Apple. Google Music zaczyna co raz bardziej się oddalać. Najwyraźniej w Mountain View słyszą już szyderczy śmiech z Cupertino. Pewnie dlatego internetowy potentat rozpoczął rozmowy z europejskim serwisem muzycznym Spotify.

Spotify jest powstałym w 2008 roku szwedzkim serwisem muzycznym umożliwiający swoim użytkownikom na dostęp do muzyki w technologii live streaming. Jego wyjątkowość polega na dostępie do nagrań pochodzących z wielu różnych wytwórni muzycznych w opcji bezpłatnej (limitowana liczba godzin odsłuchu) oraz z miesięcznym abonamentem. Póki co funkcjonuje on na obszarze Szwecji, Hiszpanii, Norwegii, Finlandii, Francji, Holandii i Wielkiej Brytanii. Na uruchomienie usługi z niecierpliwością czekają także Amerykanie.

Rozpoczęcia rozmów Google ze Spotify należało się prędzej czy później spodziewać. Źródło zbliżone do rozmów między dwiema firmami, przedstawiciele firmy Mountain View przekazali już informację o swoich nowych planach reprezentantom wytwórni, z którymi do tej pory prowadzili rozmowy licencyjne. Jak do tej pory nie ma jeszcze żadnego wymiernego efektu tych rozmów. Obie firmy mają jednak wspólne cele i ich współpraca wydaje się być więcej niż prawdopodobna.

Comments are closed.