Android to bazująca na Linuksie otwarta platforma dla telefonów i urządzeń mobilnych, warto zdać sobie sprawę z tego że projektowane i produkowane są też inne urządzenia o otwartej platformie programowej i bazującej na Linuksie.
Jednym z takich projektów jest konsola do gier Pandora. Urządzenie to ma być najmocniejszą, jeśli chodzi o moc obliczeniową, przenośną konsolą do gier.
Nikt nie wróży sukcesu temu urządzeniu, przebicie się z ofertą na rynku który został zdominowany przez dwa urządzenia: Sony PSP i Nintendo DS, jest bardzo trudne, a dla małego i niezależnego producenta, który nie jest w stanie finansowo zachęcić producentów gier do wsparcia swojej konsoli, sukces jest praktycznie niemożliwy.
Co więcej, krążą plotki że na rynku konsoli przenośnych może pojawić się trzeci wielki gracz – Apple.
Pandora ma pojawić się w sprzedaży na wiosnę 2008 i będzie kosztować około $320 (wg. Wikipedii). Konsola ta będzie zbudowana w oparciu o układ OMAP3430 – najmocniejsze, w chwili obecnej, rozwiązanie Texas Instruments. Konsola będzie miała 128MB DDR SDRAM i 256MB pamięci flash. Taka moc obliczeniowa pozwoli na emulację Sony PlayStation czy Nintendo 64.
Poza tym konsola będzie miała 4,3″ calowy wyświetlacz dotykowy o rozdzielczości 800×480, klawiaturę qwerty. Za komunikację będzie odpowiadać 802.11g (Wi-fi) i USB.
W dzisiejszych czasach produkcja takich urządzeń jak przenośne konsole czy telefony komórkowe jest bardzo prosta, wszystkie układy można zamówić w firmach produkujących elektronikę – Texas Instruments czy Freescale Semiconductor, a cała sztuka to umieścić tę elektronikę w ładnym opakowaniu, rozreklamować produkt i dać użytkownikowi dużo aplikacji i gier.
Marketing w tej sytacji to podstawa – właśnie dla dlatego mało osób kojarzy nazwy Freescale Semiconductor czy Texas Instruments, ale nazwy Nokia, Apple czy Nintendo znają prawie wszyscy. Tak więc konsola Pandora bez marki i dużej liczby gier nie odniesie sukcesu i będzie produktem jedynie dla Linuksowych zapaleńców.

Comments are closed.