W momencie, gdy w napięciu czekamy na oficjalną premierę pierwszego smartfona z ekranem i kamerą 3D, zastanawialiśmy się, kto tak na prawdę – oprócz właścicieli tych urządzeń – będzie odbiorcą klipów kręconych w trzech wymiarach. I na tym rozmyślaniu zastało nas LG wraz z YouTube. Obie firmy ogłosiły współpracę, która umożliwi publikację video 3D.

„Optmus 3D jest najnowszym produktem flagowym wśród smartfonów LG. To nasza odpowiedź na dwa najbardziej uwierające punkty dzisiejszego rynku 3D – ograniczoną mobilność i niezbędne okulary. Co więcej, nasze partnerstwo z YouTube umożliwi klientom LG łatwe tworzenie i dostęp do pokaźnego contentu 3D” – mówi dr Jong-seok Park, prezes i dyrektor generalny LG Electronics Mobile Communications Company.

„Technologia 3D była do tej pory zarezerwowana dla największych hollywoodzkich studiów filmowych” – stwierdza Francsico Varela, szef Platformy Parterstw w Youtube. Dodaje, że z nowym urządzeniem LG – Optimusem 3D – ktokolwiek i gdziekolwiek na świecie może tworzyć własne trójwymiarowe filmy, ładować je na YouTube i dzielić z przyjaciółmi.

LG i YouTube wspólnie dla rynku 3D

Współpraca obu firm była poniekąd do przewidzenia. LG musiało w końcu znaleźć dogodny nośnik dla amatorskich produkcji 3D pozwalający na dotarcie do jak największej liczby odbiorców. W dobie nośników cyfrowych YouTube – który i tak jest potentatem na arenie video w Internecie – wydawał się jedynym partnerem. Zatem czy tego chcecie, czy nie – trzeci wymiar wkracza nie tylko pod strzechy, ale i do waszych kieszeni.

Comments are closed.