Hothead Games (Spring Bonus, Sea Stars) opublikowało trzy dni temu na Google Play steampunkową grę przygodową, produkcji Amanita Design, Machinarium. Tytuł ten doczekał się jakiś czas temu portów na iPada 2, BlackBerry PlayBook, a teraz nadeszła pora na platformę Google. Niestety, minimalną obsługiwaną rozdzielczością jest 1024×600, więc pograją tylko właściciele tabletów i najnowszych smartfonów.

W Machinarium wcielamy się w małego robota, który został niesłusznie wygnany na wysypisko śmieci. Cała akcja dzieje się w świecie w całości wykonanym z metalu. Wszystkie zwierzęta czy nawet różnego rodzaju jedzenie składa się z blachy i śrubek. Celem gracza jest odzyskanie dziewczyny głównego bohatera, rozwiązując po drodze masę zagadek i łamigłówek, pomagając napotkanym osobom oraz przeciwstawiając się złym robotom z Black Cap Brotherhood.

Gra zaskarbiła sobie mnóstwo fanów i pochlebnych recenzji z kilku ważnych powodów. Jednym z nich jest zdecydowanie design – wszystkie tła, postacie, przedmioty są ręcznie rysowane. Dzięki temu, oprawa graficzna tej przygodówki nigdy się nie zestarzeje. Drugim, nie mniej ważnym jest niezwykle klimatyczna oprawa dźwiękowa skomponowana przez Tomáša Dvořáka (przykładowy utwór). Na pewno swoją zasługę ma też historia oraz sposób jej opowiedzenia. W całym Machinarium nie zostało wypowiedziane ani jedno słowo, jedynie pomruki robotów, przez które wyrażają swoje emocje. W takim wypadku jak została przedstawiona fabuła, skoro nie za pomocą dialogów? Otóż, wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym, a wydarzenia komentowane są przez postacie gestami czy właśnie pomrukami. Jeśli chodzi o retrospekcje to pojawiają się jako animowane dymki nad głową głównego bohatera.

Najlepsza gra indie roku (nagroda przyznana przez serwisy DIY Gamer, Gamasutra i VGChartz.com) już teraz dostępna na Google Play. Cena wynosi 13zł.

Comments are closed.