Reklama na stronach internetowych dla telefonów komórkowych.

Już jakiś czas temu Google wprowadziło możliwość wyświetlania reklam AdWords na stronach internetowych przeznaczonych dla telefonów komórkowych. Reklamodawca ma możliwość umieszczenia swojej reklamy kontekstowej, która jest mniejsza od standardowego linku tekstowego AdWords, na stronach przystosowanych na telefony komórkowe. Jest to niewątpliwie początek ofensywy reklamowej firmy Google na urządzenia mobilne, której częścią jest także platforma Android.
Ale na razie to nie Google jest liderem w dostarczaniu reklamy na telefony komórkowe czy PDA. W chwili obecnej prym wiedzie firma AdMob, która obsłużyła już prawie 14 miliardów wyświetleń. AdMob oferuje zarówno reklamy tekstowe, jak i banery 112 x 20, 167 x 30, 215 x 34 pikseli. Poza tym dostarcza narzędzia analityczne, zaawansowane budowanie kampanii reklamowych i inne niezbędne rozwiązania i narzędzia.
Ale czy przyszłość reklam w telefonach komórkowych będzie tak wyglądać. Raczej nie gdyż tendencje są takie, że telefon komórkowy będzie mógł obsłużyć stronę internetową, tak jak zwykły komputer i nie trzeba będzie robić zubożonych wersji stron na telefony komórkowe czy PDA. Pokazuje to zarówno przykład telefonów Nokii serii N czy rewelacyjne rozwiązanie zastosowane w iPhone. Reklamy więc będą obsługiwane tak jak te przeznaczone dla komputerów. Co najwyżej reklamy wyświetlanie przez telefony komórkowe będą miały dodatkowe funkcje jak możliwość szybkiego zadzwonienie do reklamodawcy, czy też pokazanie siedziby reklamodawcy na mapie i nawigacja do jego siedziby – model Pay Per Direction.

Comments are closed.