Rynek Androida jest chyba za mało rozdrobniony. Nie dość, że sprzętu na rynku jest jak komarów nad stawem w letni wieczór, to jeszcze producenci, co rusz rzucają się na tworzenie własnych marketów. Oto Qualcomm – wzorem Amazon, Nvidii (Tegra Zone) i Sony Ericsson (Xperia Play) – przygotowuje się do otwarcia własnego marketu z aplikacjami dedykowanymi dla urządzeń wyposażonych w procesory Snapdragon.

Snapdragon Gmae Pack – bo taką nazwę nosi cały program – uwzględnia na wstępie ponad 100 gier, zbliżonych jakością do tych znanych z konsol, jak i takich, przeznaczonych dla okazjonalnych graczy („casuali”). Wszystkie zoptymalizowane będą do pracy z procesorami z rodziny Snapdragon i towarzyszącym im GPU Adreno. Wśród producentów, którzy wezmą udział w projekcie, znaleźli się m.in.:

Babaroga, Booyah, Com2us USA, Digital Chocolate, Eyelead Software, Glu, Guild Software, NAMCO BANDAI Games America, Gameloft, Natural Motion, Polarbit, Southend Interactive oraz Tripwire Interactive.

Qualcomm robi ostatnio wszystko, by odzyskać wcześniejszy status na polu Androida. Szczególnie, że jego reputacja została mocno nadszarpnięta przez zyskującą co raz bardziej na popularności Nvidię Tegra 2. Nie czarujmy się, wyścig po dwa rdzenie wygrała konkurencja z Santa Clara. Lada chwila zaprezentuje czterordzeniowy Kal-El (lub Tegra 3 jak kto woli). Tym bardziej w siedzibie głównej w San Diego praca wre, by nie tylko dogonić, ale i odzyskać najwyższe miejsce na podium.

Swoją drogą, czy rynek aplikacji dla Androida nie zaczyna przypominać Wam Stadionu Dziesięciolecia z czasów Jarmarku „Europa” (lub jakiegokolwiek innego targowiska)? A może zwiększanie liczby sklepów z aplikacjami jest dobrym rozwiązaniem, działającym mobilizująco na konkurencję? Jak sądzicie?

Comments are closed.