iphone vs t mobile g1HTC Dream nie został zaprojektowany jako system do grania, tak jak na przykład platforma N-gage, ale możliwości urządzenia do rozrywki mobilne są dość duże. Ogólnie Platforma Android jest dość dobrze wyposażona od strony możliwości wyświetlania grafiki 3D – OpenGL. Ale to co realnie wpływa na możliwości, to strona sprzętowa.
Najciekawiej przedstawia się konfrontacja pierwszego telefonu komórkowego od Google z iPhone.
T-moble G1, znany też pod nazwą HTC Dream, bazuje na układzie Qualcomm MSM7201 528 MHz, tym samym co HTC Diamond. Serce iPhone to układ Samsunga – S3C6400.
Układ Qualcomm’a posiada akcelerator ATI Imageon 2D/3D, który pozwala na wygenerowanie 4 mln wielokątów, 133 milionów teksturowanych pikseli na sekundę przez HTC Dream (takie same parametry ma też HTC Diamond).
Grafika 3D w iPhone jest napędzana przez PowerVR MBX, który osiąga wydajność 3 miliony poligonów na sekundę, 300 milion pikseli na sekundę.
Z tego zestawienia widać, że Parametry są porównywalne, jednak T-moble G1 nieco wyprzedza konkurenta.
Dla pełniejszego obrazu można porównać te dwa urządzenia z systemem N-Gage 2, a właściwie z telefonem Nokia N95 – układ tego telefonu komórkowego, Texas Instruments OMAP 2420 zawiera akcelerator, który generuje 2 miliony poligonów na sekundę.
A jak to przedstawia się w kontekście Nintendo DS i Sony PSP?
Dual Screen wytworzy maksymalnie 120,000 poligonów na sekundę i wypełni obraz z prędkością 30 milionów pikseli sekundę. Nie są to wielkie możliwości, ale Nintendo nie postawiło na wydajność w swojej konsolce.
Najpotężniejszym urządzeniem jest PSP, GPU jest w stanie generować 33 milinów poligonów i 664 milionów pikseli w ciągu jednej sekundy, ale Sony postanowiło zrobić najmocniejszą przenośną maszynkę do grania i w przeciągu najbliższych kilku lat nie powstanie szybsze urządzenie, najszybsze układy OMAP firmy TI z GPU PowerVR SGX 530, które nie są jeszcze wdrożone, oferują 10 mln wielokątów na sekundę.
Tak więc emulator PSP na Androida raczej nie powstanie, natomiast są podstawy do zrobienia emulatora Nintendo DS dla T-moble G1 i Platformy Android. Sprzyja temu otwarty charakter OS’a od Google oraz duża moc obliczeniowa telefonu.
Oczywiście te liczby nie determinują ogólnych możliwości, czy też tego na jakie urządzenie powstaną gry z lepszą grafiką, ale liczba poligonów stanowi istotny czynnik, który pozwola zobrazować potencjalne możliwości danego urządzenia.

Comments are closed.