Platforma Android będzie wyposażona w biblioteki OpenGL, co umożliwi projektowanie wydajnych aplikacji 2D i 3D. OpenGL ES zastosowany w Platformie Android jest odpowiedzią na biblioteki Direct3D w Windows Mobile. O ile Direct3D nie został wykorzystany w jakiś spektakularny sposób, to mam nadzieję że programiści maksymalnie wykorzystają OpenGL zaimplementowany w platformie Android. Chociaż może to nie być łatwe zadanie – emulator dostarczany ze środowiskiem programistycznym dość słabo radzi sobie nawet z prostymi animacjami 3D, obciążając znacznie moc procesora. Jednak na telefonie czy PDA animacja powinna chodzić płynnie.
Z czasem, jeśli wszystko się dobrze rozwinie, powinny pojawiać się na Platformę Android telefony do grania, takie jak N-gage, i one powinny być wyposażone w układ graficzny – jednostkę zmiennoprzecinkową, wspomagającą obliczenia dla grafiki 3D. Może to doprowadzić do tego że pojawi się emulator Sony PSP, Nintendo DS, czy możliwość uruchomienia gier z Sony PlayStation na telefonie czy innym urządzeniu z Androidem.
Na chwilę obecną można być pewnym tylko tego że na Androida zrobiono Quake, który jest prezentowany w oficjalnym filmie reklamowym. Quake był prezentowany na prototypowym telefonie i w zasadzie Gogle nie podało żadnych informacji technicznych. Pozostaje tylko wierzyć że pójdzie on na Androidzie ze standardowego telefonu komórkowego.

Comments are closed.