Wymagania sprzętowe dla platformy Android przedstawiają się następująco – 200 MHz procesor, 32 MB RAMu i 32 MB pamięci flash. Nie są to duże wymagania, biorąc pod uwagę że obecnie wchodzące na rynek plamtopy mają procesory od 200 MHz do 400MHz i pamięć RAM 64MB do 128 MB. Telefony komórkowe, zwłaszcza to z niższej półki mają gorsze parametry. Być może producenci wyposażą je w okrojoną wersję Androida, chociaż szybki postęp i wymagania konsumentów odnośnie możliwości odtwarzania filmów, muzyki, grania i wykonywania wideorozmów, mogą sprawić, że za kilkanaście miesięcy główni producenci nie będą wypuszczać na rynek telefonów, które nie sprostają wymaganiu klientów, czyli nie mają dostatecznej mocy obliczeniowej.
Kto wie, może na Androida powstaną takie aplikacje, jak na przykład wymagające mocnego sprzętu gry, które będą cieszyły się ogromnym powodzeniem wśród użytkowników i samoistnie wymuszą na producentach zwiększenie parametrów jak taktowanie procesora, większa ilość RAMu i dodatkowego procesora graficznego. Jednak na razie do grania na telefonie komórkowym w Quake powinny wystarczyć te minimalne wymagania dla Platformy Android. Innym czynnikiem, który wpłynie na zwiększania mocy obliczeniowej telefonów jest zastosowanie nowocześniejszych kodeków do przesyłania i generowania transmisji audio-wideo. Zastosowanie nowoczesnych kodeków umożliwi ograniczenie przesyłanych danych do kilkunastu kilobajtów na sekundę, a to może znacząco odciążyć sieć. Jeszcze innym czynnikiem, który przemawia za tym, że moc obliczeniowa telefonów może i powinna się zwiększyć, jest rozwój telefonii mobilnej peer to peer, która być może tez zostanie zaimplementowana na platformę Android. W sytuacji, w której nasz telefon, oprócz normalnego użytkowania, musiałby w tle routować kilka połączeń, szybki procesor i duża ilość RAM są niezbędne.

Comments are closed.