Czy na Androida powstała jakaś fajna, trójwymiarowa gra, która nie byłaby portem tytułu z iPhone? Tak, dobrym przykładem jest tytułowy Cordy.

Cordy to połączenie łamigłówki z platformówką, gracz steruje sympatycznym robocikiem, który musi  pozbierać „energię” a następnie aktywować terminal, który otworzy drzwi do kolejnego poziomu. Nie jest to typowa zręcznościówka, ma „przeszkadzajek”, liczy się spostrzegawczość i myślenie, a nie refleks. Mamy wiec przesuwanie skrzynek i „beczek”, wskakiwanie na platformy, przełączniki i rozbijanie ścian. Przyda się też trochę myślenia przestrzennego, ale topografia poziomów nie jest skomplikowana.
A plansze można opisać jako 2D zakrzywione do 3D. Do dyspozycji mam tylko dwa kierunki, lewo i prawo (czy przód i tył), a nasz Cordy porusza się w jednej płaszczyźnie. Do tego dochodzi jeszcze skok, oraz przesuwania skrzynek. I mamy całe sterowanie, trzy, w porywach do czterech, przyciski. To wszystko.

Gra wyróżni się ładną trójwymiarową grafiką, dlatego aby w nią pograć należy dysponować urządzeniem z układem Qualcomm Snapdragon lub mocniejszym. Trzeba jednak wypomnieć, że nawet na najmocniejszych telefonach trochę przycina w niektórych miejscach.
Cordy nie jest wymagający, przejście kilku poziomów zajmuje około pół godziny. Producent, SilverTree Media, obcuje że niebawem pojawią się kolejne darmowe plansze. Twórca musi jednak na czymś zarabiać, możliwe, że zastosuje on in-app-payment do odblokowywania dodatkowych poziomów. Ten model sprzedaży jest najskuteczniejszy w przypadku gier i aplikacji Android.

Darmową grę Cordy można znaleźć w Androida Market,wymaga ona telefonu z systemem Android 2.1 oraz 20 MB w pamięci.

326 KOMENTARZE

  1. Nono… podoba mi się. Nie wnikam jaka jest grywalność w tego typu podukcje na urządzeniach mobilnych z ekranem dotykowym, bo to jest subiektywna sprawa (moim zdaniem to jest grywalne). Skupiając się na samej produkcji muszę powiedzieć, że wygląda to i działa naprawdę bardzo dobrze (jeżeli filmik na YouTube pokazuje prawdę). Chylę czoła przed autorami i ślę szacun w stronę Androida. Bardzo ładna i ciekawa technicznie gra. Takimi produkcjami Android może powalczyć z każdą platformą.

  2. Te dynamiczne zmiany ujęcia kamery (na zakrętach) traci się orientację w terenie, poza tym moim zdaniem kamera powinna być nieco bardziej oddalona, gdyż na ekranie 3,7 mojego Desire widzę tylko niewielkie otoczenie miejsca w którym się znajduję więc w zasadzie biegnę na ślepo.

    • Też miałem takie wrażenie, ale po uświadomieniu sobie że w zasadzie można poruszać się tylko w jednym kierunku cały lęk przed zgubieniem się znika :).

Comments are closed.