(20.I.2011) Producent zaktualizował grę do wersji  v2.0 – poprawiono błędy, zwiększono liczbę możliwych leveli, etc.
Najważniejsza informacja jest jednak taka, że Dungeon Defenders: First Wave kosztuje obecnie tylko 0.99 USD.

Dungeon Defenders: First Wave jest już dostępny od kilku dni w Android Market i App Store. Aplikacja kosztuje niecałe trzy dolary, czyli dość mało, jak na tytuł, który bazuje na silniku Unreal Engine.

Dungeon Defenders to połączenie dwóch gatunków gier – action-RPG i tower defense. Gra została wykonana w popularnej, cukierkowo-bajkowej tonacji. Nie wszystkim możne się to podobać, ale trzeba przyznać że graficznie DD prezentuje się o wiele lepiej od Dungeon Hunter.

Rozgrywka składa się z dwóch faz: budowy i walki. Najważniejsze elementy na planszy to drzwi, przez które będą wychodzić przeciwnicy, wieże, oraz Eternia Crystal, czyli obiekt, który wrogowie będą próbowali zniszczyć. Zadanie gracza polega na obronie owego kryształu, przed kolejnymi falami przeciwników.
Nasz bohater nie jest sam na placu boju, może przywoływać wieże, które będą mu pomagać w trakcje fazy walki, atakując lub zatrzymując przeciwników. Każda z ośmiu plansz jest inna, i każda wymaga innej strategii, która sprowadź się do odpowiedniego rozplanowania wież.
Oczywiście wieże oraz bohatera można ulepszać. Do tego dochodzi ekwipunek który „wypada” z pokonanych wrogów i skrzyń. Ważnym elementem są również kryształki mana, które służą do ulepszania i przywoływania wież.
W każdej chwili możemy skorzystać z innego postaci, która znajduje się w puli gracza, dlatego warto rozwijać kilka specyficznych umiejętności u poszczególnych postaci.

Dungeon Defenders: First Wave oferuje dwa typy rozgrywki, jednoosobowy i online. W grze wieloosobowej (przez 3G/4G lub WiFi) może uczestniczyć do czterech graczy. Można dołączyć się do znajomego, lub też założyć własną grę.

Interfejs gry jest jest w miarę przejrzysty. Sterowanie domyślnie odbywa się na całym ekranie (wskazujemy miejsce lub wroga), ale można pokierować wirtualnym padem (a właściwie kierownicą), który jednak nie wszystkim musi się podobać. Pod prawą ręka mam przyciski odpowiedzialne za atak, skok, interakcje itp.

Zalety. Płynna i bardzo ładna grafika. Dungeon Defenders: First Wave to jeden z bardziej wymagających tytułów, dlatego trzeba wyposażyć się w telefon z procesorem Cortex A8. Najmocniejsze telefony, jak Galaxy S bez problemu radzą sobie z tym tytułem.
Plus należny się też za ciekawy pomysł. Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy Dungeon Defenders to bardziej tower defense czy action-RPG, gra nie jest szablonowa.

Wady. Ekran z charakterystykami działa w pozycji wertykalnej, natomiast cała rozgrywka odbywa się przy horyzontalnie ułożonym telefonie. Dlatego w czasie gry trzeba często przekręcać telefon, na przykład w momencie dzielenia punktów. Nie jest to wygodne.
Brakuje też chatu w trybie multiplayer.
Jest też mały problem z grafiką. Na Galaxy S (i pewnie innych telefonach z rozdzielczości WVGA) ucina grafikę, możliwe, że gra została przystosowane do rozdzielczości 854×480 (maksymalna WVGA), i na 800×480 nie wszystko się mieści.

Dungeon Defenders: First Wave to na pewni najlepszy tower defense na Androida, i jeden z najlepszych action-RPG na platformę od Google.

Aplikacja znajduję w Android Market, gdzie kosztuje $2.99. Po kupieniu i pobraniu instalki należy ściągnąć dane gry. Cały proces może porwać trochę czasu, bo w sumie trzeba przetransferować aż 600 MB danych. Podczas ściągania może wyskoczyć błąd, który zamyka aplikację. Na szczęście po ponownym uruchomienia Dungeon Defenders nie musimy ściągać od zera, progres zostanie zachowany.

Dungeon Defenders: First Wave zaliczył 10000 ściągnięć z marketu w ciągu 3 dni na rynku. Może nie jest to rekord, ale gra na pewno znajdzie się w gronie najpopularniejszych tytułów w sklepie Google.

Wymagania (rekomendowane):

  • 512 MB RAM
  • GPU kompatybilny z OpenGL ES 2.0
  • Android 2.1 Eclair
  • Procesor 800 Mhz
  • Minimum 600 MB na karcie pamięci

Ciekawostka. W pierwszym kwartale 2011 roku gra zawita też na PC.

163 KOMENTARZE

  1. Dungeon Defenders wygląda świetnie, ale na moim HTC Legend raczej nie pójdzie.

    Podobno ma też powstać wersja dla konsoli.

  2. może i jest ładna i grywalna, ale całkowicie nie w moim stylu. Ja wolę proste tower defense, a to jest rozbudowany kombajn.
    W takie coś najlepiej pograć na PC lub konsoli, a nie ma 4 calach.

  3. Na Galaxy S śmiga, nie wiem czemu najpierw mówili, że minimum wymaga Tegry 2.
    Ale nie wszystkim działa, pierwsze Desire ma czasem problemy. W najgorszej sytuacji są posiadacze telefonu Sony Ericsson Xperia X10, którzy wydali sporo kasy na swoje urządzenie, ale nie będą mogli pograć w Dungeon Defenders, pewnie przez brak multitouch.

    Na liście nie ma też pierwszego Droida/Milestone, a wiem że niektórym udało się odpalić grę.

    All Tegra 2 Based Devices: Fully Compatible (DD:FW runs best on these devices)
    Nexus S: Fully Compatible
    Samsung Galaxy Tab: Fully Compatible
    Samsung Galaxy based Cell Phones: Fully Compatible on all with 100 MB RAM free
    Droid 2: Fully Compatible
    Droid X: Fully Compatible
    HTC Evo 4G: Fully Compatible
    HTC Incredible: Fully Compatible
    myTouch 4G: Mostly compatible, have some occasional stability issue
    T-Mobile G2: Fully compatible
    Dell Streak: Fully compatible
    HTC Desire: Fully compatible
    Nexus One: Fully compatible

  4. Na SGS potrafi zawiesić cały telefon, kasa wyrzucona w błoto, bo dłużej się instaluje niż trwa refundacja.

Comments are closed.