Jeśli jeszcze nie natknęliście się w trakcie surfowania po sieci na tajemnicza ikonę „+1”, znaczy, że nie odwiedzaliście jeszcze Android Market. Co najmniej od wtorku, 31 maja. Uruchomiona wczoraj przez Google „jedynka” jest odpowiedzią na facebook’owy „Like”. Póki co efekt widoczny będzie w wynikach wyszukiwania na anglojęzycznej wersji wyszukiwarki, ale przycisk spokojnie znajdziecie przy każdej z dostępnych w markecie aplikacji.

„+1” stworzono między innymi ze względu na brak porozumienia z firmą Marka Zuckerberga, który – delikatnie mówią – wypiął się na Google i fejsowe „lajki” wprowadził wspólnie z Microsoftem do wyszukiwarki Bing.

Jak to działa? Zbieranie punktów przez strony, które wprowadzą ten program Google, zwiększa szanse pojawiania się odnośników do strony w wynikach wyszukiwania. Te, z oznaczeniem pojawią się w wynikach z określoną adnotacją. Ta z kolei ma być wyróżnikiem i drogowskazem dla internautów. Analiza zebranych danych posłuży do określania celów kampanii reklamowych prowadzonych za pośrednictwem Google, a zarazem dotarcia do potencjalnie najbardziej zainteresowanych.

Więcej na ten temat.

348 KOMENTARZE

  1. No, nareszcie jakiś w miarę oryginalny (przynajmniej w odniesieniu do cyfrowych sklepów z aplikacjami) element Android Marketu. Uważam, że to dobry pomysł.

Comments are closed.