Najnowsza aktualizacja Android Market wprowadza skromną, ale ciekawą i dogodną opcję. Mianowicie ustawienia sklepu pozwalają na wyłączenie wyświetlania reklam targetowanych, czyli tych, które wyświetlane są bazując na danych marketingowych o użytkownikach. Dotyczy to tak informacji o urządzeniu, z którego korzystamy, jak i naszych wyszukiwań w sieci.

Z jednej strony to świetne posunięcie i ukłon Google w kierunku tych, których przeraża tego typu sposób wyświetlania reklam. Z drugiej jednak zaskakuje decyzja producenta, której produkty w głównej mierze finansowane są z dochodów za ich wyświetlanie. Mimo wszystko, dziękujemy G.

451 KOMENTARZE

  1. Chodzi o reklamy profilowane? Jak dla mnie to zbawienie. Jeżeli już MUSZĘ dostać/zobaczyć jakąś reklamę to zrobię wszystko żeby była ona profilowana pod moją osobę. Jak już naprawdę muszę ją zobaczyć to niech dotyczy ona: nowego telefonu, jakiejś aplikacji dla iOS/Android, sprzętu komputerowego, samochodów, a nie na przykład podpasek czy sprzętu AGD czy technik odchudzania się (ważę 62 kg przy 186 cm wzrostu). Milion razy wolę zobaczyć reklamę, która ma cień szansy mnie zainteresować, a nie taką, która na pewno mnie nie zainteresuje. Nie chcę oglądać debilnych reklam chipsów czy pisemek dla gimnazjalistów. Nie rozumiem jak można dobrowolnie zrezygnować z profilowania reklam. Oczywiście najchętniej nie oglądałbym reklam. Ale jak muszę…

    • Profilowanie ma zalety, ma też swoje wady. Na przykład reklamy generowane są niezależnie od treści strony, a wiec jeśli ktoś ogląda pod rząd powiedzmy trzy strony motoryzacyjne, a potem wejdzie się na serwis o psach to dalej będzie miał reklamy o samochodach.
      A jeśli był zalogowany w Google, i potem uruchomił jakąś grę z reklamami, to dalej byłaby wyświetlana reklama z samochodami. Która już nie musi interesować użytkownika.
      Ma to swoje plusy, oraz minusy. Ja jednak wolę nieprofilowane reklamy, ma się wtedy większą kontrolę nad tym co wyświetla się na stronie.

Comments are closed.