Jednym z nowatorskich rozwiązań w Android Market jest możliwość zwrócenia zakupionej aplikacji. Użytkownik ma 48h od chwili ściągnięcia na zwrot aplikacji i odzyskanie pieniędzy. Zwolennicy tego rozwiązania mówili wymusi ono zwiększenie jakość płatnych aplikacji, natomiast przeciwnicy sugerowali, że może to się odbić negatywnie na przychodach deweloperów.
Do tej pory deweloperzy nie komentowali tego rozwiązania i nie wiadomo jak sprawdza się w praktyce od strony sprzedającego.
Nie wiadomo też czy liczba zwrotów jest wliczana w liczbę płatnych ściągnięć aplikacji.
Jak wygląda stosunek płatnych ściągnięć do darmowych (lite) najpopularniejszych gier przedstawia poniższa tabelka.
Gra | Płatnych | Darmowych | Cena | Ocena |
Robo Defense | 10,000-50,000 | >250,000 | $2,99 | 4,93 |
Battle for Mars | 1,000-5,000 | 10,000-50,000 | $4,99 | 4,69 |
Aevum Obscurum | 1,000-5,000 | 50,000-250,000 | $4,99 | 4,74 |
Tangram | 1,000-5,000 | 50,000-250,000 | $0,99 | 4,77 |
WordWrench | 1,000-5,000 | 10,000-50,000 | $0,99 | 4,62 |
Jewellust | 10,000-50,000 | 50,000-250,000 | $2,95 | 4,74 |
Retro Defense | 5,000-10,000 | 50,000-250,000 | $4,99 | 4,77 |
Widać że w niektórych przypadkach odsetek ten wynosi kilka procent, czyli bardzo korzystnie dla twórców oprogramowania.
Comments are closed.