Firma analityczna Distimo po raz kolejny przeanalizowała aplikacje na urządzenia mobilne w rożnych systemach sprzedaży. Wnioski są budujące dla posiadaczy telefonów z Androidem, procentowo Market ma najwięcej darmowych tytułów, a średnia cena płatnej aplikacja wynosi 3,29 USD.
Najdroższe sklepy z aplikacjami to BlackBerry App World oraz Windows Marketplace, ale są one skierowane dla klientów biznesowych, nie ma w nich wielu gier czy programów za $0.99 charakterystycznych dla zakupu impulsowego. Za to w App Strore jest mnóstwo aplikacji za dziewięćdziesiąt dziewięć centów.
Największym udziałem płatnych aplikacji mogą „pochwalić się” sklepy Microsoftu i Apple.
Distimo obliczył, że więcej niż połowa aplikacji we wszystkich sklepach kosztuje poniżej 2 USD.

Z raportu winka, że Android Market jest tani oraz że oferuje mnóstwo darmowego softu. Niestety, często odbija się to na jakość oprogramowania.

Comments are closed.