Android niezmiennie stoi na czele amerykańskiego rynku platform mobilnych. Spośród wszystkich obecnych na rynku systemów operacyjnych dla urządzeń przenośnych produkt Google jest zainstalowany na 38,1 proc. spośród 76,8 miliona urządzeń w Stanach Zjednoczonych – wynika z najnowszych badań rynku opublikowanych przez comScore. Najpopularniejszym producentem sprzętu został natomiast koreański Samsung, który zdominował 24,8 proc. rynku.

Wzrost popularności smartfonów jest już niezaprzeczalny. W badanym przez comScore okresie od początku marca do końca maja 2011 liczba posiadaczy zaawansowanych telefonów komórkowych wzrosła w Stanach Zjednoczonych o 11 proc. Android ugruntował swoją pozycję lidera zwiększając swój udział o 5,1 pkt. proc. Tuż za nim uplasował się Apple, który zajmowane przez siebie miejsce wzmocnił o 1,4 pkt. proc. Podium zamyka RIM, którego system znalazł się na trzecim miejscu z wynikiem 24,7 proc. urządzeń obecnych na rynku (o 4,2 pkt. proc. mniej niż w lutym). Stawkę zamykają Microsoft (5,8 proc.) i Palm (2.4 proc.).

Pod koniec badanych trzech miesięcy właścicielami smartfonów było 234 miliony Amerykanów powyżej 13. roku życia. Dotychczasowej pozycji lidera nie utracił Samsung, pozostając na najwyższym punkcie podium z takim samym dorobkiem jak w lutym. Tuż za nim czyha LG, którego popularność – choć nieznacznie – podskoczyła do 21,1 proc. Koreańczycy zdają się królować na amerykańskim rynku, bowiem dopiero na trzecim miejscu pojawia się pierwsza z rodzimych firm. Motorola odnotowała w przedziale od marca do maja 15,1 proc. udziału w rynku amerykańskim. W dalszym ciągu daleko za podium znalazło się Apple. Produktów tej firmy używa 8,7 proc. konsumentów. Wyścig producentów zamyka RIM, tracący nieznacznie choć w dalszym ciągu depczący w tym segmencie po piętach firmie Steve’a Jobsa.

Badania przeprowadzono w okresie od marca do maja 2011 roku na reprezentatywnej grupie 30.000 amerykańskich użytkowników smartfonów powyżej 13 roku życia.

Comments are closed.