Według najnowszych analiz pierwszy tablet Amazona zostanie wyprodukowany w liczbie 2 milionów egzemplarzy na 2011 rok. To o połowę mniej niż wcześniej zakładano, jednak – zdaniem Anthony’ego DiClemente z firmy Barclays – wciąż wystarczająco dużo by poważnie zagrozić iPadowi. Szczególnie jeśli wziąć pod uwagę cenę, która – jak sugeruje BGR – mogłaby się zamknąć w 250 USD. Jeśli sugerowana data premiery zmieści się w dwumiesięcznym okresie przedświątecznego szału zakupów w Stanach Zjednoczonych, przyjmowany nakład w zupełności wystarczy by poważnie naruszyć status tabletu Apple’a jako lidera.

Sukcesu tabletu Amazon dopatrywać się może także w kazusie HP Touchpad. Produkt – niewypał stanął za decyzją Hewlett-Packard zaprzestania tworzenia sprzętu wykorzystującego system WebOS i wyprzedaży całego zapasu tabletów w rekordowo niskich cenach: 99 i 149 USD w zależności od modelu. To ujawniło wysoki popyt na urządzenia przenośne tego typu, który do tej pory ograniczony był wysokimi cenami. Przystępna oferta sprawiła, że zapas magazynowy HP wyczerpał się w ekspresowym tempie, a sama firma zdecydowała się na dodatkową, ostatnią już partię produkcji. 250 USD za produkt Amazona to wciąż dużo więcej niż oferta HP, jednak przynajmniej o połowę mniej niż Apple życzy sobie za iPada.

Cytowany przez BGR DiClemente uważa, że strategia niedrogich tabletów obierana przez Amazon, umocni się w przyszłym roku z wynikiem sprzedaży na poziomie 6,4 milionów sztuk w samym tylko 2012 roku. Jeśli tylko wyniki sprzedaży będą tak wysokie, sieć księgarni internetowych stanie się największym sprzedawcą tabletów stworzonych w oparciu o platformę Android.

Comments are closed.