Google nie przestaje udoskonalać Android Market. I bardzo dobrze, bowiem do wygody w nawigacji i wyszukiwaniu aplikacji sporo jeszcze brakuje. Wprowadza zatem nowe funkcje ułatwiające odkrywanie nowego oprogramowania, w tym między innymi 5 list najpopularniejszych aplikacji dla danego kraju oraz zakładkę „Editor’s Choice” gdzie znajdzie się oprogramowanie polecane przez Google. Dla programistów zwiększony zostanie także limit objętości aplikacji do 4 GB.

Długo wyczekiwanym, a zarazem niezwykle ułatwiającym szperanie w Android Market jest lista najpopularniejszych aplikacji klasyfikowanych w różnych kategoriach: płatnych, bezpłatnych, zyskujących na popularności, nowe pozycje z rozdzieleniem na płatne i darmowe. Szczególnie ciekawie prezentuje się lista przedstawiająca pozycje, których popularność rośnie. Google obiecuje, że będzie ona stale aktualizowana. Dane do niej będą opierały się na dziennej liczbie instalacji.

Czym jest „Editor’s Choice”? Dzięki tej zakładce poznamy ulubione aplikacje w Mountain View. Dla stałych bywalców sklepu nic odkrywczego tam nie ma. Będzie to jednak świetne miejsce dla rozpoczynających przygodę z Androidem i jego Marketem. Cordy, Air Attack HD, Angry Birds Rio, Kindle, Endomondo czy Pulse – wszystkie pozycje są doskonale znane.

Wśród wprowadzanych funkcji pojawiło się także oznaczenie „Top Developer” vel. „Najlepszy programista”. Otrzymają je ci najwięksi, wykazujący się wysoką aktywnością, a których produkty cieszą się popularnością. W tym gronie znajdziecie zatem samo Google, Rovio Mobile, Com2Us i około 150 innych firm.

Powiększenie limitu objętości dla aplikacji do 4 GB zapowiadane jest na czerwiec. Pozwoli to m.in. na umieszczenie kilku wersji produktu w jednej pozycji wyświetlanej w sklepie (chodzi o zróżnicowanie dla różnych urządzeń). Przypomnijmy, że dotychczasowy limit wynosił zaledwie 50 MB.

Część nowych funkcji została wprowadzona już do przeglądarkowej wersji Android Market, jednak jak obiecuje Google, pojawią się one również niebawem w aplikacjach dla smartfonów i tabletów. Do tego pojawią się także spersonalizowane rekomendacje dla każdego użytkownika, oparte na zainstalowanym oprogramowaniu. W ciągu kilku najbliższych tygodni dostęp do płatnych aplikacji otrzyma kolejne 99 krajów. Android Market w telefonach powinien natomiast otrzymać skromną aktualizację pozwalającą na filtrowanie wyświetlanych aplikacji pod względem przeznaczenia: wszyscy, niedojrzali, średnio dojrzali i dojrzali.

Comments are closed.