garminlogoGarmin nie jest pewien swojej przyszłości w biznesie komórkowym. Producent urządzeń nawigacyjnych nie jest w stanie konkurować z poważniejszymi firmami. Nüvifone są drogie i sprzedają się słabo.
CFO koncernu oznajmił, że w ciągu najbliższych kwartałów zostanie podjęta ostateczna decyzja o przyszłości działu produkcji smartphonów, a firma jest gotowa wyjść z tego biznesu, jeśli nie osiągnie sukcesu.

Analitycy szacują, że Garmin musi sprzedawać 1 mln sztuk telefonów rocznie, aby ich produkcja była rentowna. W drugim kwartale firma mogła sprzedać maksymalnie 100000 sztuk.

Ale to nie wszystkie problemy koncernu z Kansas.
Darmowe Google Maps staje się coraz bardziej popularne, dlatego Garmin może tracić udziały w kolejnych segmentach rynku.
Sprzęt u innych dostawców może zamawiać także wojsko (np. GD), czyli najważniejszy klient Garmin.

Comments are closed.