Od 24 lutego – dnia swojej premiery sklepowej – Motorola XOOM sprzedała się w 100.000 egzemplarzy. Tak przynajmniej uważa anonimowy analityków z Deutsche Bank. Rewelacje te wyraźnie kontrastują z informacją, która wczoraj obiegła media. Ten wynik dotyczy zarówno egzemplarzy z modułem 3G jak i WiFi-only.

Motorola XOOM

Metodyka zastosowana przez specjalistów w Deutsche Bank przedstawia się następująco: przyjęto (według danych), że na świecie sprzedano 50 milionów różnych produktów wykorzystujących system Android. Łącząc to z wynikami ostatnich analiz na temat różnych wersji systemu zaprezentowanych przez Google, wiadomo że Android 3.0 stanowi 0,2 proc. zarejestrowanych urządzeń.

Jednocześnie uwzględniając fakt, że Motorola XOOM jest jedynym urządzeniem z Honeycomb dostępnym na rynku detalicznym otrzymano wynik 0,2 proc z 50 milionów daje nam równo 100.000. Oczywiście należy wziąć pod uwagę także modele testowe, ale te stanowią niewielki odsetek z całej puli.

Pamiętajmy, że XOOM pojawił się 24 lutego, czyli niespełna 1,5 miesiąca temu. Dodatkowo, do 27 marca, dostępny był wyłącznie model z modułem 3G w cenie 800 dolarów. Średnia miesięczna sprzedaż wyniosła około 75.000 sztuk. Nie musi to zatem oznaczać poważnego problemu Motoroli i klapy pierwszego tabletu z Androidem 3.0

590 KOMENTARZE

  1. Warto dodać że Motorola Xoom jest niestety sprzedawana tylko w Stanach, a myślę że jest bardziej potrzebna ( pożądana) w Europie. Ech…. ta Motorola

Comments are closed.