Konkurencja marginalizuje pojawienie się nowej platformy na rynku telefonów komórkowych.
Microsoft, lider w sprzedaży systemów operacyjnych na urządzenia mobilne, nie przejmuje się konkurencją ze strony Platformy Android, przewaga w liczbie sprzedawanych kopii i doświadczenie w produkcji systemów operacyjnych pozwalają dość pewnie czuć się gigantowi z Redmond – „Windows Mobile jest wykorzystywane w ponad 150 modelach telefonów komórkowych. W tym roku na rynek wejdzie Windows Mobile 6. Pracujemy nad kolejnymi wersjami” – powiedział szef Microsoftu.
Inaczej reaguje szef firmy Symbian, drugiego poważnego konkurenta na rynku systemów operacyjnych do telefonów komórkowych – „Android to kolejna platforma oparta na Linuxie i przeznaczona dla urządzeń mobilnych. Na rynku jest ich już ponad dwadzieścia.”. Wiadomo że taki lekceważący stosunek to tylko gra pozorów. To właśnie Symbian jest najbardziej zagrożony – firma ta ma najmniejszy potencjał kapitałowy i nie może równać się z takimi gigantami jak Google czy Microsoft, a obecne sojusze z producentami telefonów komórkowych mogą się szybko rozpaść.

Aby platforma odniosła sukces niezależni programiści jak i duże firmy muszą tworzyć oprogramowanie na tę platformę. Na początek Google ogłosiło konkurs z pulą 10 mln USD na oprogramowanie przeznaczone na platformę Android. Programiści są na razie sceptycznie nastawieni, ale Google ma olbrzymi atut którym może zachęcić ich do pisania aplikacji. Są to wpływy z reklamy, którymi Google może się dzielić z autorami oprogramowania, a pozyskiwanie reklamodawców to sztuka którą Google opanowało do perfekcji. Inną zachętą do korzystania z Platformy Android może być model sponsorowany – Google będzie dzielić się przychodami z reklamy z użytkownikami telefonów opartych na tej platformie.

Comments are closed.