Brak płatnych aplikacji powoduje wzrost piractwa, do takich wniosków doszedł deweloper Hexage, twórca aplikacji Buka i Radiant.
Hexage użył statystyk Flurry Analytics oraz Google Checkout API do zbadania ilości pirackich kopii swojej gry Radiant.
Udziały pirackich kopii gry wyglądały następująco:

  • Ameryka Północna (Kanada i USA) – 43,18 % – płatny Android Market dostępny na całym obszarze
  • Europa – 70,18 % – płatny Android Market dostępny w 8 z 49 państw
  • Azja – 97,41 % – płatny Android Market dostępny w Japonii i Korei
  • Oceania – 91,74 % – płatny Android Market dostępny w Australii i NZ
  • Ameryka Południową – 97,95 % – brak płatnego Android Market

Z tych informacji można wyciągnąć kilka wniosków:

  • Naturalne współczynnik piractwa w Android Market wynosi 40-50%.
  • W regionach, w których nie ma dostępu do płatnych aplikacji współczynnik piractwa jest wysoki.
  • W regionach, w których jest ograniczony dostęp do płatnych aplikacji współczynnik piractwa jest mniejszy, proporcjonalnie do liczby państw z dostępem do płatnego Marketu.
  • Stosunkowo duży odsetek Meksykanów ma telefony w amerykańskich sieciach i kupują oni legalne aplikacje.

radiantRadiant – gra użyta do zbadania piractwa

Comments are closed.