Firma reklamowa Pontiflex przeprowadziła badania, z których wynika, że 47% z 4000 użytkowników kliknęło w reklamę mobilną przez przypadek. W grupie wiekowej 18-34, odsetek ten wynosi aż 61%.
Ilość przypadkowych kliknięć zależy od rozmieszczenia jednostek reklam przez deweloperów. Niektórzy umieszczają je wyłącznie w opcjach, menu, itp., a inni idą dalej i włączają je do całej gry lub aplikacji.
Oczywiście, mały ekran telefonu też nie sprzyja precyzyjnemu dostarczaniu klientów reklamodawcom.
Reklamy to główne źródło przychodów dla deweloperów. Gartner przewiduje, że w obecnym roku mobilne aplikacje zalicza 17 miliardów ściągnięć, 80% ma być bezpłatnych. Twórcy oprogramowania mają zarobić w sumie 15 miliardów dolarów.
Angry Birds z reklamami, które są wyświetlane w trakcie rozgrywki
nic dziwnego i nic nowego ;P
Comments are closed.