Najpopularniejszym miejscem sprzedaży aplikacji dla urządzeń mobilnych jest Android Market. Właśnie ten sklep z oprogramowaniem i powiązanym z nim systemem wybiera 67 proc. developerów Bluevia and Vision Mobile. Ofertę i możliwości głównego konkurenta – Apple z systemem iOS – docenia 59 proc. badanych. W przypadku obu platform to wzrost o, odpowiednio, 59 i 50 procent.

Mimo iż obydwaj giganci notują wzrost zainteresowania swoich systemów, to jednak największym zaskoczeniem jest wzrost zainteresowania aplikacjami webowymi tworzonymi w HTML lub JavaScript. Ponad 55 proc. ankietowanych programistów wskazało ten obszar działania i jest to o 15 pkt. proc. więcej niż przy okazji poprzednich studiów.

Analiza dokonana przez Bluevia and Vision Mobile uwzględniała także obszary, w stronę których twórcy aplikacji planują się zwrócić. Developer Intentshare Index wskazuje, że 35 proc. programistów spogląda w stronę Android, a 32 proc. swoje dalsze plany wiąże z rozwojem aplikacji dla Windows Phone. Pierwszą piątek w kolejności uzupełniają ChromeOS, iOS i Meego.

Obszarami, które odnotowują najszybszy i największy odpływ zainteresowania są Symbian i Java. Aż 40 proc. developerów rozwijających oprogramowanie dla Symbiana planuje porzucić ten obszar; w przypadku Javy jest to 35 proc.

Comments are closed.