Samsung Galaxy S II może wyświetlić tylko 60 fps, donosi szwedzki portal nordichardware.se. W tym wypadku ograniczeniem jest częstotliwość odświeżania ekranu telefonu komórkowego, a nie procesor Exynos 4210 i układ graficzny Mali-400MP.
Samsung Galaxy S II ma tą częstotliwość ustawioną na 60 Hz, a Android wykorzystuje tzw V-Sync (synchronizacja pionowa), co oznacza, że w ciągu jednej sekundy telefon może wyświetlić maksymalnie 60 klatek. Przy wyłączonej synchronizacji możliwy jest lepszy wynik, ale w wtedy na ekranie pojawią się przekłamania obrazu.

I właśnie dlatego we wszystkich testach 3D z nieodblokowanym V-Sync, najmocniejszy Galaxy S osiągnie wynik poniżej 60 fps.

LG Optimus 2X i GeForce ULP jest również ograniczona przez V-Sync, ale w przeciwieństwie do Samsunga, LG ma odświeżanie ustawione na 72 Hz, co daje maksymalną wydajność 72 fps w testach 3D.

Bardzo dobrze obrazują to wynik benchmarku Neocore – LG, osiągnął lepszy wynik od Samsunga w tym teście.

Natomiast benchmarku GLbenchmark, w którym telefony nie przekraczają FPS ograniczonego przez częstotliwość odświeżania, Galaxy S II deklasuje konkurenta.

60 klatek zadowoli każdego gracza, jednak miłośnicy benchmarków i podkręcania muszą zrobić poprawkę na te 60 Hz, lub wyłączyć V-Sync.

Comments are closed.