Portal Android and Me przedstawił dane opisujące wydajność, pod względem wyświetlania grafiki 3D przez kilka telefonów.

Motorola Droid: TI OMAP3430 with PowerVR SGX530 = 7 million(?) triangles/sec
Nexus One: Qualcomm QSD8×50 with Adreno 200 = 22 million triangles/sec
iPhone 3G S: 600 MHz Cortex-A8 with PowerVR SGX535 = 28 million triangles/sec
Samsung Galaxy S: S5PC110 with PowerVR SGX540 = 90 million triangles/sec

samsung-galaxy-s1Dane te są błędne, bo układ graficzny Motoroli Droid (Milestone) ma wydajność 14 MPolys/s.
Ale największe przekłamanie dotyczy telefonu Samsung Galaxy S i układu SGX540. Wg Android and Me procesor ma mieć olbrzymią wydajność 90 milionów wielokątów na sekundę. Ale Wikipedia podaje że układ PowerVR SGX540 może wyświetlić 28 milionów wielokątów na sekundę (dwa razy tyle co SGX530), czyli Android and Me trochę przesadził.

Co ciekawe, wiele serwisów zacytowało te dane, nie sprawdzając ich. I tak właśnie narodził się mit o Samsung Galaxy S, najwydajniejszym telefonie pod względem grafiki 3D.

353 KOMENTARZE

  1. Niekoniecznie wydajność 90 mln poligonów/s chipsetu PowerVR SGX 540 jest niemożliwa. Ten układ „prawdopodobnie” (Wystarczy poczytać w zakładce „dyskusja” o problemie z określeniem wydajności dzieła Imagination Technology) obsługuje 28 mln poligonów/s przy taktowaniu 200mhz. Nie mamy jednak pewności na jakim poziomie Samsung ustawił zegar tego chipu (200, 400mhz lub więcej), niemniej procesor SC5110 w odróżnieniu od innych na rynku obsługuje LPDDR2 oraz jest wykonany w technologi 45nm (co może się przelożyć na łatwość zastosowania rozwiązania z ustawieniem wyższego taktowania układu graficznego).

Comments are closed.