Wyczekiwany przez wielu, pierwszy tablet sieci Amazon ma szansę pojawić się w sprzedaży pod koniec listopada – donosi TechCrunch. Co ważniejsze, 7-calowy slate sygnowany marką Kindle będzie kosztował 250 USD (~700 PLN). Systemem pozostaje sugerowany wcześniej przez media Android z mocno przebudowanym interfejsem przypominającym Cover Flow i zintegrowanymi usługami świadczonymi przez sieć w tym Amazon Appstore oraz Cloud Player.

Na temat rzekomego tabletu od Amazona pisaliśmy już wielokrotnie. Za każdym razem były to jednak informacje niepotwierdzone, pochodzące z anonimowych źródeł. Tym razem informacja pochodzi z pierwszej ręki. MG Siegler z TechCrunch tym razem widział urządzenie na własne oczy, choć testowany przez niego sprzęt był jeszcze w fazie testowej. Aktualnie inżynierowie firmy pracują nad usprawnieniem systemu, by zdążyć przed listopadową premierą.

W tablecie Amazona nie znajdziecie Android Market, co nie powinno być żadnym zaskoczeniem. W końcu do dyspozycji producent odda użytkownikom swój własny sklep z aplikacjami. Podobnie będzie jednak z innymi aplikacjami Google. Wszystkie zostały usunięte. MG Siegler sugeruje, że bazą systemu stworzonego przez Amazon jest Android 2.2 Froyo i tak już będzie przez cały czas. Nie znajdzie się na nim żaden Honeycomb czy Ice Cream Sandwich. Firma stworzyła po prostu swój własny Kindle OS bazujący na produkcie z Mountain View. Po prostu Google w żaden sposób nie uczestniczyło w rozwoju tego projektu.

W urządzeniu brak kamery, procesor jest prawdopodobnie jednordzeniowy, a pamięć wewnętrzna została ograniczona do około 6 GB. Wszystko ze względu na silną integrację z serwisami uruchamianymi przez Amazon pracującymi w chmurze, z którymi urządzenie będzie łączyć się jedynie przez sieć WiFi (w planach brakuje modelu 3G). Z tego też względu produkt nie znajdzie zastosowania na rynkach innych niż amerykański. Przynajmniej przez jakiś czas, do momentu rozszerzenia świadczenia usług na inne kraje.

250 USD to jednak cena o połowę niższa od cen produktów rywala – Apple. Amazon już jakiś czas temu zaznaczał, że chciałby rozpocząć walkę o rynek sprzedając swój produkt nawet z początkową stratą. Zapewne m.in. ze wzlęgu na tę strategię jako pierwszy w sklepach pojawi się model 7-calowy. Produktów z ekranem o przekątnej 10 cali należy spodziewać się w pierwszym kwartale 2012 roku.

Comments are closed.