Eric Chu, odpowiedzialny za Android Market, wysłał kolejny list do deweloperów.
Pierwszą kwestią poruszaną w tej korespondencji jest kolejne rozszerzenie listy państw.
Możliwość targetowania aplikacji w Android Market została rozszerzona o kolejne kraje – Kanadę, Francję, Irlandię, Włoch, Portugalię, Hiszpanię i Szwajcarię.
W ciągu najbliższych tygodni do państw w których będą dostępne płatne aplikacje dołączą Austria, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia i Hiszpania, niestety wśród tych państw brakuje Polski.
Kolejną funkcją w Android Market będzie lokalizacja oprogramowania, deweloper będzie mógł dodać tytuł i opis swojej aplikacji w innym języku. W sumie będzie osiem lokalizacji w językach: angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim, hiszpańskim, holenderskim, czeskim i polskim.

W liście omówione też  problem kompatybilności aplikacji z różnymi wersjami SDK. Niektóre aplikacje napisane dla Androida 1.5 mogą nie działać na Androidzie 1.1. Aby rozwiązać ten problem wszystkie nowe aplikacje będą musiały mieć zaznaczone w pliku manifestu minimalną wersję SDK, a co za tym idzie platformy Android, z jaką są kompatybilne. Ta zmiana spowoduje, że w Android Market będą wyświetlać się tylko aplikacje kompatybilne z firmware telefonu, z którego przegląda się listę.

Na koniec, Eric Chu, przypomina o sprawdzeniu aplikacji już dostępnych w Android Market, i zaleca przerobienie, tak żeby były kompatybilne z Android 1.5.

Comments are closed.