Według firmy analitycznej Flurry w pierwszym tygodniu sprzedano zaledwie 20000 sztuk telefonu Nexus One.
Jest to trzy razy mniej niż MyTouch 3G (HTC Magic w USA). W pierwszym tygodniu sprzedano 250000 sztuk Motoroli Droid (Milestone), jak dotąd było to najlepsze otwarcie telefonu z Androidem.
Apple iPhone 3GS w ciągu siedmiu dni od premiery sprzedał się w ogromnej liczbie 1,6 mln sztuk.
Słabe wyniki był do przewidzenia, Google nie ma doświadczenia w sprzedaży urządzeń, na partnera wybrano małą sieć T-mobile USA, a na promocję nie wydano jakiejś oszałamiającej kwoty, co skutkowało brakiem reklam w telewizji i Internecie. Czas w którym rozpoczęto sprzedaż, od razu po świętach, też nie był fortunny.
Nie sprowadził się model sprzedaży przez Internet.
Google nie słynie z szybkiego suportu. Potwierdziło się to także w przypadku sprzedaży telefonu, minimalny czas odpowiedzi to 48h.

Nexus One nie zostanie, co było do przewidzenia, iPhone kilerem. Chociaż od strony technicznej mógłby na takie miano zasługiwać to marketingowo sytuacja wygląda tragicznie.

Za trzy, cztery miesiące na rynek wyjdzie kolejna generacja telefonów z Androidem. Będą one wyposażone tak samo, lub lepiej od Nexus One, a przy tym będą tańsze i dostępne w większych sieciach.
I właśnie wtedy zakończy się era telefonu Nexus One, chyba, że Google wyciągnie asa z rękawa – miliony dolarów na promocję.

week1-550x279

Comments are closed.